blogi,  matkustus,  perhe

Matkapäivä 11/90: Portlandiin

Tehtiin
Lapsi vetäisi unta kellon ympäri. Siivosimme asunnon ja lähdimme kohti satamaa, josta laiva takaisin Bostoniin lähti klo 10.30. Tällä kertaa tuulennopeus oli vain 13 km tunnissa, joten laivamatka oli rauhallinen. Luojan kiitos! Ei pelottanut (minua) eikä oksettanut (lasta). Ehdimme hetken jopa nauttia maisemista laivan kannella, auringonpaisteessa. Laiva saapui Bostoniin aikataulussa klo 12, ja lapsi nukahti heti rattaisiin. Kärräsimme hänet lounasravintolaan nukkumaan ja söimme vielä kunnon aterian ennen kuin suuntasimme bussilla lentokentälle klo 16.25 lähtevää lentoa varten. Lentoaikaa oli 6,5 tuntia. Lapsi katsoi elokuvia ja minä ostin itselleni rajattoman internetin, jotta pystyin katsomaan Syke-sarjaa. Lensimme tällä kertaa Alaskan Airlinesilla, jonka koneessa ei ollut televisioruutuja eikä ilmaista ruokatarjoilua. Saavuimme Oregonin osavaltiossa sijaitsevaan Portlandiin illalla kahdeksan jälkeen sikäläistä aikaa. Kello oli Bostonissa silloin jo yli 23. Uskomaton lapsukainen pysyi hereillä ja katsoi videoita koko lentomatkan ajan. Hän jaksoi vielä jopa hymyillä ja juosta Portlandin lentokentällä mutta simahti noin minuutin kuluessa siitä kun istahti rattaisiin. Matkustimme noin 50 minuutin matkan hotellille julkisilla (niin kuin aina). Maisemia ei vielä nähty pimeässä illassa, mutta Portlandin lentokentän rento tunnelma oli tehnyt minuun vaikutuksen. Portilta matkalaukuille kävellessämme ohitimme flyygelin, jolla mies soitti Billy Joelin Piano Mania – vähän toista kuin Amsterdamin Schipholin lentokentän jatkuva kuulutus mind your step.

Syötiin
Uudestaan vanhassa tutussa Hopsters Brewing Companyssa. Lentoasemalta sushia mukaan koneeseen ja lentokoneessa maksullinen juustolautanen, jonka söimme kolmestaan. Meillä kävi tuuri, koska lentoemo unohti laskuttaa meitä.

Sää
Bostonin helteinen sää enteili ukkosta. Portlandissa oli illalla 16 astetta lämmintä.

Takaisku
Bostonin lentokentän C-terminaalissa olisi ollut leikkihuone, jota olin mainostanut lapselle. Lentomme lähti kuitenkin portilta 41, jonne oli eri turvatarkastusreitti kuin portin 25 leikkihuoneen luokse. Jouduin pyörtämään lupaukseni leikkihetkestä, mikä oli harmillista, koska lapsella oli tänään muutenkin vain hyvin vähän aikaa ryntäillä ja kiipeillä.

Kohokohta
Lapsi oli haltioissaan, kun lentokone nousi ilmaan aurinkoisella säällä ja hän näki Bostonin talot, vesistöt ja tiet ja pääsi ihailemaan pilviä. Yksi niistä näytti kuulemma jääkarhulta. Lapsi selitti juttujaan kovalla äänellä, kahdella kielellä.

Omat tunnelmat
Olin nukkunut tosi hyvät yöunet. Lento pelotti hieman, koska meille kerrottiin, että tuulee kovasti – sen takia matka-aikakin oli puoli tuntia pidempi kuin normaalisti. Olen aika innoissani Portlandista, koska en ole vielä käynyt siellä ja tosi ylpeä lapsesta, joka jaksaa matkustaa rauhassa aikaerosta huolimatta. Ei varmaan ole ihan helppoa olla noin pieni ja joutua jatkuvasti paikasta ja sängystä toiseen.

Mitä lapselle kuuluu
Tämä oli aika rankka päivä ja sisälsi lähes pelkkää matkustamista. Onneksi mies oli löytänyt ipadiin lapselle tosi mieluisan Rio-elokuvan. Se kestää puolitoista tuntia, ja lapsi katsoi sen lentokoneessa peräti kolme kertaa. Annoimme hänen lotrata jääkuutioilla, sekin auttoi jaksamaan. Lapsi oli pöheänä siitä, että sai valvoa myöhempään kuin koskaan ennen elämässään.

Suurimmat menoerät
Lounas Hopsters Brewing Company $54
Lentokenttäsushi $39
Lentokonewifi $20 (tosi nopea!)

Blogissa mainitut paikat löytyvät hollanninsuomalaisen kartoista:
Portland (Oregon)
Provincetown (Massachusetts)
Boston (Massachusetts)

Olen parhaillaan kolmen kuukauden mittaisella lomamatkalla tuoreen aviomieheni ja 3v 9kk tyttäreni kanssa. Kirjoitan päiväkirjaa ja jaan sitä täällä aina kun ehdin nettiin. Päiväkirjassa on joka päivä samat osiot ja vähintään yksi kuva. Kirjoitan myös omista tunnelmistani, ilman sensuuria.

Tervetuloa seuraamaan meidän perheen matkaa! Jos haluat saada tiedon uusista postauksista suoraan sähköpostiisi, voit liittyä blogin sähköpostilistalle (linkki löytyy blogin etusivulta).

Matkaan ei liity kaupallista yhteistyötä.